
Handläggarsystem
Vårt handläggarsystem passar alldeles utmärkt för myndighetsutövningen av färdtjänst och riksfärdtjänst, samt för hanteringen av sjukresetillstånd och högkostnadsskydd.
Om systemet:
- Myndighetsutövning – ärende initieras via tillståndsansökan.
- Sekretesshantering kring kundens identitet.
- Hantering av kundens differentierade profil – hur kunden åker allmän och särskild kollektivtrafik.
- Överblick i ärendet då all dokumentation finns här, exempelvis daganteckningar, upprättade handlingar och arbetsanteckningar.
- Uppföljning av kontakter och beslut som gäller den aktuella kunden. Vissa åtgärder, till exempel utskick av brev, resulterar automatiskt i en text i Händelseloggen.
- När ansökan godkänts skapas tillstånd med kundens profil.
- Hantering av avslag och besvärshantering.
- Underlag till utskick av brev eller annan information till alla eller vissa kunder. Utskrift kan ske via önskat ordbehandlingsprogram.
- Innehåller ett antal färdiga månadsrapporter för presentation av statistik eller andra underlag.
- Innehåller ett välutvecklat behörighetssystem. Behörighet kan läggas på kundgrupp, till exempel olika kommuner som kör i samma system. Behörigheten kan också innebära restriktioner på att se sekretessbelagd text.
- Kopplingar med samplanerings- och ekonomisystem samt folkbokföringsregister.
- Utskick av underlag till andra system som framställer färdtjänstbevis, månadskort, inbetalningskort, kreditbevis och postgirot.
Vill du veta mer? Kontakta oss på: planitsales@planit.se
